line

Redactie

Mijn naam is Johan Graus en ik ben de hoofdredacteur van WaspReporter. Daarnaast ben ik lerarenopleider aan de masteropleiding Engels van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, en hoofdredacteur van Levende Talen Magazine. Samen met een team van gepassioneerde en deskundige docenten en educatief auteurs maak ik WaspReporter. Jaarlijks maken we vijf nummers plus digitale content. De actualiteit van de teksten en de diversiteit en gedegenheid van het verwerkingsmateriaal maken dat de WaspReporter een ijzersterke formule is, die al meer dan 45 jaar bestaat. En daar zijn we met zā€™n allen heel trots op!

Mijn naam is Caspar van Haalen.In de jaren 70 was ik, als middelbare scholier, een gebruiker van WASP (Workshop Amsterdam School Press). Als auteur ben ik inmiddels ruim 20 jaar betrokken bij het samenstellen van het product. Na zo'n 10 jaar onderwijservaring in Nederland ben ik naar de Verenigde Staten verhuisd, waar ik momenteel assistant principal ben aan Thorndyke Elementary School in Tukwila, in de staat Washington.
Het WaspReporter auteursteam ontwikkelt hoogstaand actueel lesmateriaal. Ik hoop dat de gebruikers ā€“ zowel leraren als leerlingen ā€“ baat hebben bij en enthousiast zijn over de verscheidenheid aan teksten en opdrachten.WaspReporteris altijd bij de tijd!

Mijn naam is Ine Sanders. Ik ben sinds 1996 als docent Engels werkzaam in het voortgezet onderwijs en ben sinds 2000 als redactielid/auteur betrokken bij WaspReporter. Wat ik als docent erg belangrijk vind is om authentieke Engelstalige teksten ter beschikking te hebben die de jeugd aanspreken, die aansluiten bij hun belevingswereld, hen uitdagen tot lezen. Daarbij gebruik ik graag opdrachten die activeren en motiveren, en die de leerlingen stimuleren in hun taalvaardigheid. Ik vind het een mooie uitdaging om deze artikelen te vinden en die opdrachten te maken die stimuleren. Met de ervaringen die ik opdoe in de klas als gebruiker van WaspReporter kan ik vervolgens aan de slag als auteur.

Mijn naam is Aafke Moons. Ik maak sinds het voorjaar van 2004 deel uit van de redactie van WaspReporter. Ik bedenk niet alleen opdrachten, maar zorg er als 'editorial assistant' ook voor dat de puntjes op de i komen in het Student en Teacher File. Dat is leuk werk, want zo zie ik alle teksten en opdrachten voorbij komen. Ik schrijf en redigeer ook andere leermiddelen, voor verschillende doelgroepen. Het doel is daarbij altijd: leerlingen en docenten helpen om op een fijne manier te leren en (taal)vaardigheden te verbeteren. Het bijzondere van WaspReporter is dat dat hand in hand gaat met een verruiming van de horizon van leerlingen.

Mijn naam is Frederike Westera en ik ben sinds 1992 als docent Engels in het onderwijs werkzaam. Ik heb op verschillende middelbare scholen lesgegeven en werk op dit moment als vakdidactica Engels aan de lerarenopleiding van de Universiteit van Amsterdam. Ik ben sinds 1999 verbonden aan WaspReporter. Met veel plezier zoek ik artikelen die uitnodigen tot nadenken, en bedenk ik opdrachten die leerlingen helpen hun vaardigheden en woordenschat te vergroten. Het blijft een uitdaging ongeveer elke twee maanden een tijdschrift te vullen met voor elke leerling en docent wat wils. Gelukkig doe ik dat niet alleen, maar samen met het leukste redactieteam van Nederland.

Mijn naam is Christien van Gool en ik ben sinds 1980 als docent Engels in het onderwijs werkzaam. Ik heb op veel verschillende scholen lesgegeven en werkte tot 2015 op het Vavolyceum in Amersfoort (havo/vwo).
Ik ben vijf jaar hoofdredacteur geweest van Levende Talen Magazine, en heb veel columns geschreven her en der. Verder ben ik voorzitter van het Nationaal Congres Engels.
In 2008 ben ik lid geworden van het redactieteam en ik vind het een uitdaging om teksten te zoeken die geschikt zijn; om oefeningen te maken die zinvol zijn en die leerlingen een stapje verder brengen, op welk niveau ze ook zitten.

Mijn naam is Marleen Cannegieter en ik ben sinds 2008 redactielid van de WaspReporter. Ik heb een aantal jaren als docent Engels voor de klas gestaan. Inmiddels werk ik alweer een tijd achter de schermen van het onderwijs, namelijk als auteur en redacteur van educatief materiaal voor het vak Engels in zowel de onder- als bovenbouw. Ik ben een echt 'talenmens' en ik lees graag. Ik kan eindeloos speuren naar actuele Engelstalige artikelen die geschikt zouden kunnen zijn voor de WaspReporter. De andere redactieleden en ik kiezen dan uiteindelijk de beste eruit. We streven altijd naar een mix van interessante, leerzame, ontroerende en soms grappige teksten. Naast het zoeken van geschikt tekstmateriaal schrijf ik ook de opdrachten bij een aantal teksten.

Mijn naam is Erik Cats en ik ben sinds 2007 docent Engels in het voortgezet onderwijs. Zoals veel docenten ben ik begonnen op een gewone scholengemeenschap. Sinds 2013 werk ik met leerlingen die om wat voor reden dan ook geen diploma in het reguliere onderwijs hebben kunnen halen. Deze groep ligt me het best omdat ik de leerdoelen zo zinvol mogelijk moet uitwerken.
Daarnaast zet ik graag mijn creativiteit en vakkennis in voor het ontwikkelen van lesmateriaal. Daarom ben ik in 2011 begonnen als educatief auteur. Dit werk doe ik voor verschillende lesmethoden, en sinds januari 2017 ook met veel enthousiasme voor WaspReporter.