Zoek op naam/nummer
http://www.greenpeace.nl/campaigns/landbouw/milieu-impact-van-de-veehouderij/

Een bord vol bomen

Groeit vlees aan bomen?

Mmm, wat zal ik eens eten: een tosti, een kroket, een hamburger of een heel bos? Een bos..?! Inderdaad, bomen. Wist je dat heel veel mensen een stuk bos opeten? Hoe dan? Je ontdekt het in deze Verderkijker.

  • Datum 21/11/2017
  • Opdrachtnummer 153
  • Vorm Digitaal
  • Niveau Groep 5/6
  • Onderwerp Natuur: leven, Natuur: gezondheid, Natuur: planten en dieren
  • Tijdsduur 10 - 15 minuten
  • Werkvorm Allemaal
  • Waar In de klas
http://www.ze.nl/artikel/237799-plastic-tassen-worden-eindelijk-helemaal-geband-in-californi

Van het schoolplein naar de zee

Duik erin

Heb je wel eens gehoord van de plastic-soep? Nee, geen soep om te eten. Dat zou niet gezond zijn. Het gaat om het plastic afval dat in de oceanen en zee├źn op aarde drijft. Dat wordt steeds meer en meer. Waar komt dat vandaan?

  • Datum 09/06/2017
  • Opdrachtnummer 148
  • Vorm Digitaal
  • Niveau Groep 7/8
  • Onderwerp Natuur: leven, Natuur: gezondheid, Natuur: planten en dieren
  • Tijdsduur 10 - 15 minuten, 30 minuten
  • Werkvorm Samen, Allemaal
  • Waar In de klas
http://www.greenpeace.nl/news/vandalisme-in-onze-oceanen/

Duik in de zee

Van het schoolplein naar de zee

Ho, stop, geen troep op de grond gooien! Doe je afval in de vuilnisbak. Waarom? Omdat het anders in zee komt. Hoe dat kan? Nou.. lees maar verder.

  • Datum 09/06/2017
  • Opdrachtnummer 147
  • Vorm Digitaal en Werkblad
  • Niveau Groep 5/6
  • Onderwerp Natuur: leven, Natuur: gezondheid, Natuur: planten en dieren
  • Tijdsduur 10 - 15 minuten
  • Werkvorm Alleen, Samen, Allemaal
  • Waar In de klas
http://denhaagfm.nl/wp-content/uploads/2013/06/Circus-Renz-Berlin-2.jpg

Beestenboel in het circus

En andere acts

Wilde dieren zoals tijgers, leeuwen, olifanten en kamelen kun je zien in de dierentuin. En nu nog in het circus, maar over een paar maanden niet meer. Wat vind jij, horen ze wel of niet in het circus thuis?

  • Datum 23/06/2015
  • Opdrachtnummer 109
  • Vorm Digitaal
  • Niveau Groep 7/8
  • Onderwerp Natuur: leven, Natuur: gezondheid, Natuur: planten en dieren
  • Tijdsduur 10 - 15 minuten, 30 minuten
  • Werkvorm Alleen
  • Waar In de klas, In het handvaardigheidslokaal
http://www.wageningenur.nl/upload_mm/7/6/c/3516189b-4d51-4fcc-8ec6-edc05156a199_4a1f55d6-5f6d-4fd9-ae54-c2a3b56d1bb1_shutterstock_78477646_bij_insect_honingbij_geel%20kopie_490x330.jpg

Red de bijen!

Ook jij kunt wat doen

De bijen zijn in gevaar, steeds vaker wordt een heel volk dood gevonden. Is er een bijenoorlog waarbij de volken elkaar uitmoorden? Of is er iets anders aan de hand? En waarom moeten wij daar iets aan doen? Ontdek het in deze opdracht die is ontwikkeld samen met Greenpeace.

  • Datum 03/06/2014
  • Opdrachtnummer 73
  • Vorm Digitaal, Digitaal en Werkblad
  • Niveau Groep 7/8
  • Onderwerp Natuur: leven, Natuur: gezondheid, Natuur: planten en dieren, Techniek: om je heen
  • Tijdsduur 10 - 15 minuten, 30 minuten
  • Werkvorm Samen
  • Waar In de klas, Op het schoolplein, Buiten school
http://www.kennislink.nl/upload/206262_962_1213180146443-bijen.jpg

Bijen in gevaar?!

Zoemen ze nog?

Steeds vaker worden bijen dood in hun korf gevonden of ze verdwijnen helemaal. Wat is er aan de hand? Wat kunnen we doen om de bijen te helpen? Ontdek het in deze opdracht die is ontwikkeld samen met Greenpeace.

  • Datum 27/05/2014
  • Opdrachtnummer 72
  • Vorm Digitaal, Digitaal en Werkblad
  • Niveau Groep 5/6
  • Onderwerp Natuur: leven, Natuur: gezondheid, Natuur: planten en dieren, Techniek: om je heen
  • Tijdsduur 10 - 15 minuten, 30 minuten
  • Werkvorm Allemaal
  • Waar In de klas, Op het schoolplein, Buiten school