Zoek op naam/nummer
https://pixabay.com/static/uploads/photo/2015/04/05/22/02/hot-air-balloon-708648_960_720.jpg

Wat zit in die ballon?

De lucht in

Als het zonnig is en helder, zie je vaak luchtballonnen. Het is vast veel werk om die op te blazen. Kun jij een ballon zichzelf laten opblazen? Doe het proefje.

  • Datum 15/06/2016
  • Opdrachtnummer 134
  • Vorm Digitaal
  • Niveau Groep 5/6
  • Onderwerp Techniek: omgeving, Techniek: beweging
  • Tijdsduur 30 minuten
  • Werkvorm Alleen, Samen
  • Waar In de klas, In het handvaardigheidslokaal, Op het schoolplein, Thuis
http://www.voorpositiviteit.nl/wp-content/uploads/2011/11/luchtballonnen.jpg

De lucht in!

Wat zit erin de ballon?

Als het zonnig is en helder, zie je vaak luchtballonnen. Hoe kan het dat die blijven zweven? Kun jij zelf een ballon laten zweven? Doe het proefje.

  • Datum 15/06/2016
  • Opdrachtnummer 135
  • Vorm Digitaal
  • Niveau Groep 7/8
  • Onderwerp Techniek: omgeving, Techniek: beweging
  • Tijdsduur 30 minuten
  • Werkvorm Alleen, Samen
  • Waar In de klas, In het handvaardigheidslokaal, Op het schoolplein, Thuis
http://archief.schooltv.nl/hbb/mmbase/images/3577491/geluid.png

Stil eens..

Wat is dat geluid?

Wees eens een minuut heel stil. Wat hoor je allemaal? Waar komen al die geluiden vandaan? En wat is geluid? Dat ga je ontdekken met de proefjes van Science Center NEMO

  • Datum 28/11/2014
  • Opdrachtnummer 90
  • Vorm Digitaal en Werkblad
  • Niveau Groep 7/8
  • Onderwerp Natuur: zintuigen, Techniek: omgeving, Techniek: beweging
  • Tijdsduur 30 minuten
  • Werkvorm Alleen, Samen, Allemaal
  • Waar In de klas, In het handvaardigheidslokaal, Thuis
http://www.facilitaire-info.nl/plaatjesmap/121102-beter-horen/Beter_Horen-28.jpg

Hoor je dat?

Geluid

Wees eens een minuut heel stil. Wat hoor je allemaal? Waar komen al die geluiden vandaan? Wat is geluid eigenlijk? Leer alles over geluid aan de hand van een stel leuke proefjes.

  • Datum 28/11/2014
  • Opdrachtnummer 89
  • Vorm Digitaal en Werkblad
  • Niveau Groep 5/6
  • Onderwerp Natuur: zintuigen, Techniek: omgeving, Techniek: beweging
  • Tijdsduur 30 minuten
  • Werkvorm Alleen, Samen
  • Waar In de klas, In het handvaardigheidslokaal, Thuis
http://www.gelderlander.nl/algemeen/binnenland/drukstbevaren-rivier-europa-dag-op-slot-1.3756944 ; ANP

De rivier oversteken

Naar de overkant

Als je naar de overkant van een rivier wilt, kun je zwemmen of een bootje gebruiken. Maar meestal gebruik je een brug. Hoe wordt zo'n brug gebouwd?

  • Datum 10/04/2013
  • Opdrachtnummer 41
  • Vorm Digitaal en Werkblad
  • Niveau Groep 7/8
  • Onderwerp Techniek: omgeving, Techniek: om je heen, Techniek: beweging
  • Tijdsduur 30 minuten
  • Werkvorm Alleen
  • Waar In de klas, In het handvaardigheidslokaal, Thuis
http://www.spitsnieuws.nl/sites/default/files/imagecache/article_image_node_slideshow/LangsteBrugRussia2juli-2.jpg

Bruggen bouwen

Veilig naar de overkant

Nederland heeft veel grote rivieren. Als je naar de andere kant wilt, kun je zwemmen, varen of.. je bouwt een brug. Maar hoe doe je dat?

  • Datum 10/04/2013
  • Opdrachtnummer 22
  • Vorm Digitaal en Werkblad
  • Niveau Groep 5/6
  • Onderwerp Techniek: omgeving, Techniek: om je heen, Techniek: beweging
  • Tijdsduur 30 minuten
  • Werkvorm Samen
  • Waar In de klas, In het handvaardigheidslokaal, Thuis