Zoek op naam/nr
  • Verfijn op [B1]

Ne prenez pas le risque!

Een slimme, maar confronterende voorlichtingscampagne.

De Franse overheid wil het aantal slachtoffers in het verkeer verminderen. Daarvoor gebruiken zij soms harde voorlichtingscampagnes. In dit filmpje zie je een voorbeeld van hoe dat in zijn werk gaat.

  • Datum 07/05/2018
  • Opdrachtnr 785
  •  5
  • Niveau VWO, HAVO
  • Categorie schrijven, kijken en luisteren, vocabulaire
  • Tijdsduur 5-10 min, 10-15 min
  • Werkvorm individueel, tweetal
  • ERK B1

Chaque jour en France

Feitjes over Frankrijk en de Fransen.

Weet jij hoeveel e-mails er in Frankrijk verstuurd worden, hoeveel stokbrood er gegeten wordt en hoeveel paraplu's er verkocht worden? Dit filmpje maakt je weer wat wijzer!

  • Datum 05/12/2017
  • Opdrachtnr 783
  •  4
  • Niveau VWO, HAVO
  • Categorie schrijven, spreken, kijken en luisteren, vocabulaire
  • Tijdsduur 5-10 min, 10-15 min
  • Werkvorm individueel, tweetal
  • ERK A2, B1
https://www.youtube.com/watch?v=RL7grUEo960

L'école de Cyprien

Herkenbare ergernissen op school

Erger jij je ook zo aan bepaalde gebeurtenissen op school? Voor Franse middelbare scholieren is dat niet veel anders. Cyprien is een bekende Franse video-blogger op youtube. In dit filmpje vertelt hij over zijn eigen middelbare schooltijd.

  • Datum 01/06/2015
  • Opdrachtnr 749
  •  5
  • Niveau VWO, HAVO
  • Categorie schrijven, kijken en luisteren, vocabulaire
  • Tijdsduur 5-10 min, 10-15 min
  • Werkvorm individueel, tweetal, klassikaal
  • ERK B1
https://www.youtube.com/watch?v=f9u1qlj79Gc

Pub de Citroën

Een opmerkelijke reclamespot.

Om de nieuwe Citroën C4 Cactus onder de aandacht te brengen, bedacht Citroën een ongebruikelijke reclamespot die de sterke kanten van de auto benadrukt.

  • Datum 06/10/2014
  • Opdrachtnr 734
  •  5
  • Niveau VWO, HAVO
  • Categorie schrijven, kijken en luisteren, vocabulaire
  • Tijdsduur 5-10 min
  • Werkvorm individueel, tweetal, klassikaal
  • ERK B1