Zoek op naam/nr
  • Verfijn op [groepje]
  • Verfijn op [klassikaal]
Shutterstock

Cars are for boys, dolls are for girls

At least, that’s what toy ads tell us.

In the 1970s, most toys were gender neutral. But today more than ever before, toys are marketed to girls or boys. What message does this send to kids? And how can it hurt the economy?

  • Datum 01/02/2016
  • Opdrachtnr 259
  • Leerjaar 5
  • Niveau HAVO
  • Categorie lezen, spreken
  • Tijdsduur 15-30 min
  • Werkvorm individueel, groepje, klassikaal
  • ERK B1, B2
Shutterstock

Teatime

The British obsession for tea unraveled and explained.

Geen dag zonder thee in Groot-Britannië! Het is verbazingwekkend hoe de geschiedenis nu nog bepaalt wat in een land wordt gedronken en gegeten. De Britten staan bekend om hun liefde voor thee, maar waar komt die vandaan? Waarom drinken Britten massaal thee, terwijl in andere landen vooral koffie wordt gedronken? Tijd voor een duik in de geschiedenis ervan.

  • Datum 01/01/2016
  • Opdrachtnr 2004
  • Leerjaar 3
  • Niveau VWO, HAVO
  • Categorie kijken en luisteren
  • Tijdsduur 15-30 min
  • Werkvorm tweetal, groepje, klassikaal
  • ERK B1